The paper above shows that the Czech Republic is taking very seriously the
report by the European Commission according to which the construction
and demolition waste recycling (european) market is projected to grow to
around EUR 18 billion this year
https://www.elsevier.com/books/advances-in-construction-and-demolition-waste-recycling/pacheco-torgal/978-0-12-819055-5 quarta-feira, 1 de janeiro de 2020
New Scientist___Aviation Chief Executive criticises Greta Thunberg and 'flight-shaming' movement
The International Air Transport Association-IATA Chief
Executive forgot to criticize the former Rector of Maastricht
University who in a paper entitled "From" destructive
creation" to" creative destruction": Rethinking Science,
Technology and innovation in a global context" wrote the text below:
“Let me therefore make a concrete proposal, in line
with the need to reduce consumption and directly resulting from our activities
as global researchers. I will propose to the European Commission that in the
coming Horizon Europe programme, researchers one would no longer get the travel costs
covered"
What the Aviation Chief Executive does not say is that
the number of transported passengers was around 400 million by 1974 its 4.000
million now and for sure it will be more than 10.000 million soon and since
some say that by 2050 aviation emissions could rise between 3-7 times no doubt it
will in our lifetime that the number one million planes in the
air will be reached. Instead of free miles shouldn´t we have a maximum number of miles per person per year indexed to the carbon footprint of its home country? Or
better yet what about the threshold of 1600 kg of CO2 per person per year
suggested by Jason Hickel of the University of London ? https://pacheco-torgal.blogspot.com/2019/10/is-it-possible-to-achieve-good-life-for.html
I think that the recent declarations of
the IATA Chief Executive are most welcome because they
could have the side effect of boosting the number of visitors to the web
site Shameplane.com where anyone can find out how their personal air flights will
result in a loss of square meters of Artic ice.
Of course, the authors of that ice loss calculator could have been much bolder because since as someone said to Science magazine that "flying is a luxury..." https://pacheco-torgal.blogspot.com/2019/10/flying-is-luxury-and-privilege.html and we came to realize that the luxuries of the few are now being
paid by the sufferings of the many (Thunberg dixit) then i hope they can build
a new calculator that can translate flight miles in terms of the number of
climate refugees or better yet in terms of the number of deaths in poor countries. https://www.frontiersin.org/articles/10.3389/fpsyg.2019.02323/full
terça-feira, 31 de dezembro de 2019
Lista actualizada de 50 cientistas Portugueses ordenados pelo índice K
Atento o post acima, sobre uma recente lista de 50 cientistas estrangeiros, no qual foi mencionada uma lista Portuguesa que foi feita há um ano atrás, pelo presente se apresenta abaixo uma actualização da referida lista onde se acrescentaram alguns nomes para perfazer o total de 50. A presente lista é constituída quase totalmente por catedráticos com raras excepções, sendo eles alguns HCRS, eu próprio e a Professor Associada Zita Martins, aquela cientista que foi homenageada com a Ordem de Sant'Iago da Espada, devido a “méritos excecionais e pendentes na ciência”. Eu faço por isso votos que a Presidência da República rapidamente mande fazer largas dezenas de medalhas para homenagear aqueles muitos cientistas, que muito mais do que ela, merecem a distinção e ainda não a receberam.
Obs:
HCR- 2019 Web of Science Highly Cited Researcher;
SHCS- 2019 Scopus Highly Cited Researcher (Stanford ranking)
Autor
|
Afiliação
|
Área
|
Scopus
K-index
|
Nuno Peres - SHCS
|
Universidade do Minho
|
Física
|
389
|
Miguel B. Araújo- SHCS
|
CSIC
|
Ciências biológicas
|
267
|
Carlos Fiolhais
|
Univ. de Coimbra
|
Física
|
264
|
Rui Reis- SHCS
|
Universidade do Minho
|
Engenharia de Tecidos
|
251
|
Miguel Seabra- SHCS
|
Universidade Nova
|
Ciências biomédicas
|
253
|
João Rocha- SHCS
|
Universidade de Aveiro
|
Química Eng Q.
|
232
|
Paula Moreira- SHCS
|
Univ. de Coimbra
|
Ciências biomédicas
|
231
|
João Mano - SHCS
|
Universidade de Aveiro
|
Engenharia de Tecidos
|
227
|
Fátima Carneiro- SHCS
|
Universidade do Porto
|
Ciências biomédicas
|
217
|
M. Sobrinho Simões- SHCS
|
Universidade do Porto
|
Ciências biomédicas
|
207
|
Mário Figueiredo- SHCS
|
Universidade de Lisboa
|
Engenharia Comput.
|
205
|
Helena Freitas
|
Univ. de Coimbra
|
Ciências biológicas
|
197
|
Maria A. Carrondo
|
Universidade Nova
|
Engenharia Química
|
173
|
Elvira Fortunato- SHCS
|
Universidade Nova
|
Ciência Eng Mat
|
171
|
Alexandre Quintanilha
|
Universidade do Porto
|
Ciências biomédicas
|
170
|
José A.Teixeira - HCR
|
Univ. do Minho
|
Biotecnologia
|
150
|
António Amorim
|
Universidade do Porto
|
Ciências biomédicas
|
149
|
João Coutinho- SHCS
|
Universidade de Aveiro
|
Química Eng Q.
|
147
|
Bioucas-Dias -HCR
|
Universidade de Lisboa
|
Engenharia Comput.
|
142
|
Isabel Sá-Correia- SHCS
|
Universidade de Lisboa
|
Ciências biológicas
|
136
|
Verónica Bermudez
|
UTAD
|
Ciência Eng Mat
|
122
|
Madalena Alves
|
Universidade do Minho
|
Biotecnologia
|
116
|
Adelino Canário
|
UALG
|
Ciências biológicas
|
115
|
António Vicente -HCR
|
Univ. do Minho
|
Biotecnologia
|
110
|
Isabel Ferreira -HCR
|
Politéc. Bragança
|
Bioquímica
|
108
|
Tenreiro Machado -HCR
|
Universidade do Porto
|
Eng Elect
|
107
|
Fátima Montemor
|
Universidade de Lisboa
|
Química Eng Q.
|
107
|
Pedro Santa-Clara
|
Universidade Nova
|
Economia
|
100
|
Luís Pereira- SHCS
|
Universidade de Lisboa
|
Agronomia
|
91
|
José Mata
|
Universidade Nova
|
Economia
|
87
|
Pedro Areias -HCR
|
Univ. de Lisboa
|
Eng Mecânica
|
84
|
Paulo Fernandes- SHCS
|
UTAD
|
Eng florestal
|
79
|
Miguel Cerqueira -HCR
|
Univ. do Minho
|
Biotecnologia
|
77
|
Nuno Crato
|
Universidade de Lisboa
|
Matemática
|
77
|
F.Pacheco-Torgal-SHCS
|
Univ. do Minho
|
Engenharia Civil
|
76
|
Pedro Portugal
|
Universidade Nova
|
Economia
|
76
|
José Tribolet
|
Universidade de Lisboa
|
Engenharia Comput.
|
75
|
Jorge Lopes de Brito- SHCS
|
Univ. de Lisboa
|
Engenharia Civil
|
72
|
Paulo B. Lourenço- SHCS
|
Univ. do Minho
|
Engenharia Civil
|
70
|
Boaventura Sousa Santos- SHCS
|
Univ. de Coimbra
|
Sociologia
|
68
|
Paulo J. Oliveira- SHCS
|
UBI
|
Eng Electromec.
|
58
|
Paulo Leitão
|
Politéc. Bragança
|
Eng. Electr
|
57
|
Delfim Torres -HCR
|
Universidade de Aveiro
|
Matemática
|
56
|
Sebastião Feyo Azevedo
|
Universidade do Porto
|
Química Eng Q.
|
55
|
Pedro Pita Barros
|
Universidade Nova
|
Economia
|
49
|
João Gabriel Silva
|
Univ. de Coimbra
|
Engenharia Comput.
|
48
|
Zita Martins
|
Univ. de Lisboa
|
Astrobiologia
|
47
|
Vasco P. de Freitas
|
Univ. do Porto
|
Engenharia Civil
|
38
|
João P. da Ponte
|
Universidade de Lisboa
|
Matemática
|
13
|
João Duque
|
Univ. de Lisboa
|
Finanças
|
9
|
German Government hypocrisy and terrorist cyber-attacks
Since German ministers have recently voted against a
proposal to impose speed limits on the country's highways only because of
the lobbying power of the German automobile industry so that the owners of the
high power high polluting cars can satisfy their addiction to accelerate at
will, thus preventing those models from being withdrawn from circulation as
they should have been a long time ago https://www.npr.org/2019/01/25/688232647/a-speed-limit-on-german-highways-like-talking-gun-control-in-the-u-s
And since
even the new European car emission threshold of 95 grams of CO2 per Km that
will go into effect beyond January 1 of 2020 means that someone who
drives a car that emits just 95 grams of CO2 per Km and travels on
average 40 km per day with that car will produce around 1400 kg of CO2 per year which
is almost the total that anyone is entitled in an annual basis according to
this study https://pacheco-torgal.blogspot.com/2019/10/is-it-possible-to-achieve-good-life-for.html
So it almost seems that it is absolutely clear that we
inevitably have to surrender to this. Unfortunately, this
option may be the most convenient for the inhabitants of rich countries, but it
is very bad for the inhabitants of poor countries, and therefore it would not
be a complete surprise that the terrorist cyber-attacks mentioned here would be initiated precisely on the
infrastructure of those luxury brands that produce car models that emit almost
500 grams of CO2 per km
P.S - It's
worth remembering that In the posts below I suggested persecuting those
responsible for a high level of carbon dioxide emissions
95 gramas de CO2 por km e os ataques terroristas cibernéticos
https://www.publico.pt/2019/12/30/economia/perguntaserespostas/carros-baixar-co2-marcas-ameacam-subir-precos-1898669
Atentas as reclamações da indústria automóvel no link acima até parece que 95 gramas de CO2 por km, o tal novo limite que entra em vigor a partir de dia 1 de Janeiro para veículos ligeiros de passageiros, é um terrível constrangimento para uma industria viciada em produzir carros de elevadas emissões, chegando inclusive ao ponto de falsificar as medições como sucedeu com o escândalo da Volkswagen.
Ou a hipocrisia de haver auto-estradas alemãs que não têm limites de velocidade (por conta do lobby da industria automóvel alemã) para que os donos dos bólides mais poluentes possam dar largas ao seu vicio de poderem acelerar à vontade, o que se constitui como um impedimento a que esse modelos sejam retirados do mercado https://www.npr.org/2019/01/25/688232647/a-speed-limit-on-german-highways-like-talking-gun-control-in-the-u-s
Note-se porém que conduzir uma viatura ligeira que emite apenas 95 gramas de CO2 por km significa que alguém que faça em média 40 km por dia isso vai corresponder a um total anual de 1387 kg e porém o limite máximo de emissões totais de qualquer pessoa em todas as ectividade que lhe permitem a sua existência não devia exceder 1600 kg/ano https://pacheco-torgal.blogspot.com/2019/10/is-it-possible-to-achieve-good-life-for.html
Isto já para nem falar dos tais ligeiros de passageiros de luxo que chegam a emitir quase 500 gramas de CO2 por km e que são o vicio de muitos em Portugal inclusive de pessoas que vivem em concelhos pobres https://pacheco-torgal.blogspot.com/2019/11/a-riqueza-escondida-nos-concelhos-mais.html parecendo que resulta daqui absolutamente evidente que temos inevitavelmente de nos render a isto ? https://pacheco-torgal.blogspot.com/2019/12/e-crucial-que-de-uma-vez-por-todas-nos.html
Mas se essa opção até pode ser a mais conveniente para os habitantes de países ricos é porém péssima para os habitantes dos países pobres Já
que segundo o filósofo Peter Singer até mesmo os condutores de viaturas altamente
poluentes em países Ocidentais são (senão directamente pelo menos moralmente) responsáveis
pela morte de camponeses em países do terceiro mundo por contribuírem para um
elevado nível de emissões dos seus países, que por sua vez conduzem ao aumento
do nível do mar que causa a ruína das suas colheitas e a disseminação de
doenças tropicais. E não será por isso sequer bizarro que os tais ataques terroristas de natureza cibernética mencionados aqui https://pacheco-torgal.blogspot.com/2019/12/os-paises-do-3-mundo-tem-direito.html se iniciassem precisamente na infraestrutura automóvel daquelas marcas que produzem modelos de ligeiros de passageiros que emitem quase 500 gramas de CO2 por Km.
Subscrever:
Comentários (Atom)


